Tuesday, April 26, 2011

Entah laa

Aku percaya pada ketentuan takdir, mungkin Allah mengujiku..supaya aku menjadi lebih tabah….mungkin ada hikmah disebaliknya

Kini...aku sekadar mengikut rentak lagunya...pisau dan mentimun ditangan nya...jika runtuhnya sebuah mahligai..aku rasa bukan salah ku..dia yg perlu dipersalahkan..Aku menapak dialam khayalan, aku menangis bersama kepedihan, aku meraung dalam kelukaan….hanya ku harapkan kebahagiaan….Aku...kehidupan ku tidak menarik cuma aku pernah melalui saat2 yg membahagia dan saat2 yang paling getir..kini aku sedang belajar dari segala kesilapan..untuk menjadi insan yang benar2 tabah dan berjaya dalam hidup. 

Hati ku kini sedang dimiliki dan tiada siapa pun yang boleh memisahkan ku dari insan-insan ini..allah, ayah, mama, siblings, family, the man...

Ini lah hidup..kadang-kadang bila saat kita amat berduka ada orang yang sudi untuk mengubat luka kita..Bila kita berada dalam persimpangan ada insan yang sudi menunjuk arah semua itu sudah ditentukan, Aku bersyukur sangat disaat aku merasa kepahitan, kepedihan yang teramat tetiba Allah tambahkan rezeki ku...ketika ini lah aku teringat kata-kata seorang ustaz..Allah tarikkan satu nikmat tapi dia akan pulang nikmat lain pada kita cuma macam mana kita nak bersyukur terpulang pada kita.Hargai lah apa yang kita dapat..

Kini baru kutahu..jika seorang tak mencintai kita ada lagi insan yang menyayangi kita..so kita tak perlu gusar tentang hidup ni..patah tumbuh hilang berganti cuma pengantinya tak sama yang sedia ada.

Dalam sendu aku pun mengiyakan dan berharap segalanya kembali normal.

Bukan aku tidak dapat memberi kepercayaan tp hati ku amat2 terluka dan menjadi trauma atas apa yg berlaku.Aku cuba untuk kembali pada dunia ku sebenar, dulu dengan mudah aku dapat memberi kemaafan tp entah kenapa kini hati ku terpendam seribu dendam.Ku cuba dan cuba untuk dia..kumohon Ya Allah kuatkan imanku dan semangatku untuk melawan segala amarah dan dendam. 

KEINSAFAN...........


Andai ku tahu kapan tiba ajalku
ku akan memohon Tuhan tolong panjangkan umurku


Andai ku tahu
kapan tiba masaku
ku akan memohon Tuhan jangan Kau ambil nyawa ku

***********************
Aku takut akan semua dosa-dosaku
Aku takut dosa yang terus membayangi ku
Andai ku tahu malaikatMu kan menjemput ku
Izinkan aku mengucap kata taubat padaMu..


Ampuni aku dari segala dosa-dosaku
Ampuni aku menangis ku bertaubat padaMu
Aku manusia yang takut neraka.
Namun aku juga tak pantas di syurga

*************************
Andai ku tahu kapan tiba ajal ku
Izinkan aku mengucap kata taubat padaMu


Ampuni aku dari segala dosa-dosa ku
Ampuni aku
Menangis ku bertaubat padaMu

No comments:

Post a Comment