Monday, September 19, 2011

Ar-Rijal yang layak untuk Ukhti

“Hai anakku, kini engkau kan keluar dari sarang di mana engkau dibesarkan. Engkau akan berpindah ke sebuah rumah dan hamparan yang belum engkau kenal dan berkawan pula dengan orang yang belum engkau kenali. Itulah suamimu.”

Jadilah engkau tanah bagai suamimu (taati perintahnya) dan ia akan menjadi langit bagimu (tempat bernaung). Jadilah engkau sebagai lantai supaya ia dapat menjadi tiangnya. Jangan engkau bebani dia dengan pelbagai kesukaran karena itu akan memungkinkan ia meninggalkanmu.

Janganlah engkau terlampau menjauhinya, agar ia tidak melupaimu. Sekiranya dia menjauhimu, maka jauhilah dia dengan baik. Peliharalah suamimu itu dengan baik. Jagalah mata, hidung dan anggotanya yang lain.

Janganlah kiranya suamimu itu akan mencium sesuatu darimu melainkan yang harum. Jangan pula dia mendengar sesuatu darimu melainkan yang enak dan janganlah dia melihatkan melainkan yang indah sahaja pada dirimu.

kasih kakak kepada adik

learn to be a good mother...insya-allah

selamat datang ke "Teratak Indah"

Al-Baqarah:216
Fighting is ordained for you (Muslims) though you dislike it, and it may be that you dislike a thing which is good for you and that you like a thing which is bad for you. Allah knows but you do not know.)

Apa yang kita inginkan tidak semestinya baik untuk kita kerana Allah maha mengetahui apa yang lebih terbaik untuk dirimu....

InsyaAllah akan diganti dengan yang lebih baik.....jangan khuatir...ar-rijal yang layak untuk ukhti bukannya dia...tapi ada yang jauh lebih baik.....bersyukurlah Allah memberi petunjuk dia bukanlah untukmu.....

Nota kaki: Hamparkanlah kesetiaan kamu seadanya kepada si dia, kamu tidak akan rugi walaupun sedikit kerana kesetiaan merupakan tiang percintaan.

....Upps! walaupun piccas di atas tiada kena mengena dgn jalan cerita ini, tp semua nya mempunyai seribu satu cerita Nur Izzati Shafii...

No comments:

Post a Comment