Tuesday, March 8, 2011

Poisonous Mushroom

Cinta itu membahagiakan,
Cinta itu juga menyakitkan..
Mencintai tidak bermakna memiliki cinta tersebut..
Bersyukurlah..
Kerana masih berpeluang merasai perasaan mencintai dan dicintai..

"Mungkin kita tak ada jodoh. Awak lelaki yang baik. Awak berhak dapat perempuan yang lebih baik. Saya nak awak janji dengan saya satu benda, untuk kali terakhir. Satu hari nanti bila awak benar-benar jatuh cinta dan awak betul-betul sayangkan dia, hargai perempuan tu. Mudah-mudahan perempuan tu akan sayang awak, terima awak seadanya, hormati awak sebagai lelaki dan yang paling penting bahagiakan awak. Saya akan bahagia tengok awak bahagia," itu kata-kata terakhir aku untuk dia.

"Love is like a poisonous mushroom. You don’t know if it is the real thing until it is too late.." Aku tersenyum sendiri.. entah kenapa aku kuat untuk sekian kali..



No comments:

Post a Comment