Tuesday, November 8, 2011

Ya Allah...tabahkan hati ini


Terkadang terfikir aku sendiri…Di saat hati dalam keresahan menanggung beban,


Air mata ini tumpah lagi..Bukan jatuh kerna hati tidak kuat menanggungnya
tapi diri ini terasa seakan jauh dari kasihMuJika dahulu teman selalu mengingatkan
menasihatkan
memberi panduan
Namun kini semuanya seakan hilangDiri sering bertanya
Mengapa aku sering tidak dapat apa yang mereka semua dapat???
hati memberontak
hati mendesak jawapannya
Akhirnya aku temui jawapannyadi saat itu aku tahu
bahawa ALLAH sedang merancang sesuatu yang besar untukkuyang ALLAH mahukan hanya Aku yang memilikinya
dan bukan insan lainAku terus menanti sesuatu yang istimewa dariNyadan aku terus menanti…
sebenarnya hati dalam keresahan nie…
menanti sebuah jawapan ….
Entah biler bahagia itu datang menjelma dalam hidup ni..
Terkadang biler kiter dalam kesusahan, dalam kesakitan, baru nak ingat ALLAH...
walhal ALLAH tu sentiasa di sisi kita everytime and everywhere...
Sewajibnya kiter harus mengingatiNya setiap saat dan setiap ketika!
Ya ALLAH aku adalah hambaMu yang selalu leka dengan nikmat duniawi inihinggakan ukhrowi aku lupakan..
Ya ALLAH di saat hati ini dalam keresahan menanti sebuah jawapan,
aku menemui CintaMu...
cinta yang lebih agung dari segala cinta....
Nota kaki:
Menjalani kehidupan yang membahagiakan dan membuat aku bisa mengukirkan senyuman mesra kepada sesiapa sahaja tatkala ini. Aku belajar untuk menjadi diri sebenar di sebalik laungan dan jeritan manusia yang kurang prihatin akan nilai kasih sayang sesama manusia. Ah, manusia acap kali boleh menjadi keji dan kejam secara tiba-tiba. Kenangan acapkali membuatkan diri menjadi lebih tabah menghadapi hari muka.  Jika seseorang tetap tabah menghadapi kepahitan hidup yang hanya dalam waktu yang singkat, maka ia akan peroleh kebahagiaan dalam waktu yang panjang

No comments:

Post a Comment