Wednesday, July 27, 2011

Hmmm..entahla

Senyum.
Hujan lebat di luar sana.
Kesejukkan menghimpit tatkala mahu menulis.

Jujur.
Aku takut kalau aku jatuh hati dengan seseorang yang menjadi milik orang lain. Sangat takut kerana aku pernah mengalami perasaan terpaksa meninggalkan dan melepaskan cinta sendiri apabila bekas teman lelaki jatuh cinta dengan perempuan lain. Aku berada di kedudukan yang terpaksa melepaskan dengan rela hati walaupun aku tahu aku hadapi kesakitan sendirian.

Tidak mengapa.
Itu cerita dahulu.

Tapi demi kebahagiaan manusia yang aku cintai, aku lepaskan sahaja.

Senyum.
Itu cerita lama.
Bila kawan aku menghadapi perkara yang memungkinkan dia bakal merosakkan kebahagiaan orang lain dalam membina kebahagiaan sendiri, aku takut adakah teman wanita lelaki itu adalah dari jenis apa. Adakah akan diam dan merelakan lelaki itu pergi atau bakal menyerang kawan aku itu kembali?

Entah.
Aku mohon doa yang baik-baik sahaja.
Keliru.
Aku sendiri sedang melalui perkara yang buatkan aku keliru.
Duduk termangu.
Fikiran terganggu.
Lebih banyak diam membisu.
Minda kosong dan celaru.
Sentiasa fikir, adakah ini yang aku mahu?
Adakah ini perjalanan dalam mencari sesuatu?
Diam, tunduk tengok batu.
Kaku.

Nota Kaki :
1. Melalui suatu hari yang menggembirakan dan bermakna.
2. Sudah gila minum jus epal pula. Haish, bila nak teruskan rejim minum jus pisang?

No comments:

Post a Comment