Saturday, August 20, 2011

Sebuah nukilan...

Bismillahirrahmanirahim....assalamulaikum...


Jika ditanya apa maknanya...saya sering terdiam...nukilan rasa...itu rasa saya....yang sayaharap rasa itu akn disusuli dngn rasa sayaukur...dan..tersenyum bahagia dngn apa yg sayamiliki..walaupun x seindah apa yg dimiliki orang lain....jika ditanya...knp tersenyum bahagia??

Senyuman itu...yg mengajar saya...setiap hati2 manusia perlu dijaga...bila sayamngatakan hati saya tidak penting...itu cm satu luahan rasa yg saya nak hindari....rasa saya..mncipta hdup saya...mncorakkannya dengan pelbagai warna...kadang2...dan seringkali warna itu hilang...saya mcm terdiam...namun tersenyum bahagia cuba saya ukirkan...kerana itu ubat saya...untuk merawat hati saya...hati yg rosak kena ditukar baru....yang sering dirosakkan pon perlu ditukar baru...bagaimana nk tukar tu terserahlah pada kita sendri.....Orang kate...hidup perlu gembira...senyum sentiasa...tampak gembira...x kira masa...x sabar menunggu masa untuk menghadap yang ESA...setiap saat dirasakan serba x kena...jika hati mulai leka...Tarbiah dariNya diterima dengn penuh debarnya...bagaimana datangnya...tidak diketahui cara...hanya yang ada..hanyalah jiwa.. yang diharap senantiasa bersedia untuk menerima ujiannya...pelbagai gaya..pelbagai rupa....namun...jangn dikusutkn pemikiran...ditutup hati...tpi...tersenyumlah senantiasa...bersyukur padaNya...kerana Allah masih menyayangi kita....tersenyum bahagia...=)..

Saya mmpu tersenyum bahagia setiap masa...kerana saya mulai sedar dan yakin...aturan Tuhan itu terbaik buat saya....Alhamdulillah saya panjatkan padaNya....

Nota kaki:  ~~mau pulang ke rumah, packing barang lagi untuk terbang jauh??...dah berminggu rasanya berada d "Teratak Indah", waktu untuk menjenguk family pula, walaupun kerja harian membantutkan setiap ruang perjalanan untuk pulang ke Wangsa Maju.

No comments:

Post a Comment