Sunday, October 30, 2011

Wanita...


Nota kaki:
Aku tidak meminta seseorang yang sempurna, namun aku meminta seseorang yang tidak sempurna, sehingga aku dapat membuatnya sempurna di mata-Mu,
seorang lelaki yang memjadikan sokongan ku sebagai peneguhnya,
seorang lelaki yang menginginkan doaku untuk kehidupan dan segala urusannya,
seorang lelaki yang menginginkan senyumanku untuk menghapus kesedihannya,
seorang lelaki yang menginginkan diriku untuk membuat hidupnya menjadi sempurna,
***

Dan aku juga minta...
Jadikanlah aku seorang wanita yang dapat membuat lelaki itu bangga dan bahagia,
berikanlah aku sebuah hati yang sungguh mencintai Mu,
sehingga aku dapat mencintainya dengan cintaMu, bukan mencintainya sekadar cintaku,
berikanlah aku tanganMU sehingga aku selalu mampu berdoa untuknya,
Berikanlah aku penglihatanMu sehingga aku dapat melihat banyak hal baik dalam dirinya,
Berikanlah aku mulut Mu sehingga aku dapat mendukungnya setiap hari, dan aku dapat tersenyum padanya setiap detik,
dan bila mana akhirnya kami bertemu, aku berharap kami berdua dapat mengatakan ;
"betapa besarnya Tuhan itu karana Engkau telah memberikan kepada ku seorang yang dapat membuat hidupku menjadi sempurna",
aku mengetahui bahawa engkau menginginkan kami bertemu pada waktu yang tepat dan Engkau akan membuat segala sesuatu indah pada waktu yang Engkau tentukan,
***

Allah yang Maha Pemurah....
Terima kasih Engkau telah menciptakan dia dan mempertemukan saya dengannya,
terima kasih untuk saat-saat terindah yang kami nikmati bersama,
terima kasih untuk setiap pertemuan yang boleh kami lalui bersama,
terima kasih untuk saat-saat yang lalu,
saya datang bersujud dai hadapanMU, sucikan hati ku ya Allah,
sehingga dapat melaksanakan kehendak dan rencanaMu dalam hidup saya...,
****

Ya Allah....
Jika Engkau ciptakan dia untuk saya, Ya Allah....tolonglah satukan hati kami.bantulah saya untuk mencintainya, mengerti dan menerimanya dia seutuhnya. berikan saya kesabaran, ketekunan dan kesungguhan untuk menenangkan hatinya. Urapilah dia agar dia juga mencintai, mengerti dan dapat menerima saya dengan segala kelebihan dan kekurangan saya sebagaimana saya telah kau ciptakan.Yakinkanlah ia bahwa saya sungguh-sungguh mencintai dan akan berkongsi suka dan duka saya dengan dia..
***

Ya Alah Maha Pengasih...
dengarlah do'a saya ini.Lepaskanlah saya dari keraguan ini menurut kasih dan KehendakMu..
Ameenn yaa Robbal 'Alamin..

No comments:

Post a Comment